استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده ی کلمه اسیر چیست؟

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۷:۲۱ ب.ظ

کلمه اسیر در زبان فارسی با معانی برده، در دام، در بند، دستگیر و گرفتار همراه است. پیدا کردن هم خانواده های کلمه ی اسیر بسیار راحت است و فقط کافی است ریشه اصلی کلمه را پیدا کند و در آخر اینکه ابتوا با مترادف و معانی و متضاد کلمه در فرهنگ های مختلف آشنا شوید.

در فرهنگ دهخدا اسیر به معنی گرفتار، مقید، محبوس و دستگیر معنی شده و در فرهنگ معین گرفتار، بنده و برده و در فرهنگ عمید با معانی، گرفتار، بندی، زندانی همراه است. این کلمه می تواند یک اسم شخص باشد.

مترادف کلمه اسیر کلماتی از قبیل بازداشت، بندی، دربند، دستگیر، زندانی، محبوس، برده، بنده، پابند، مقید، دستخوش، گرفتار، مبتلا می باشد و متضاد آن کلمه آزاد و رها می باشد. زمانی که دانش آموز بتواند با معنی، مترادف و متضاد کلمه اسیر آشنا شود به راحتی می تواند هم خانواده ی آن را پیدا کند. هر آنچه با کلمه اصلی ترکیب شود و بتواند ریشه اصلی کلمه را حفظ کند و البته معنی مشخصی هم داشته باشد می تواند هم خانواده ی کلمه اصلی باشد. کلماتی از قبیل اسرا، اسارت می باشد که حروف مشترک آن ها ا س ر می باشد. معنی این کلمات هم خانواده با کلمه اصلی هماهنگ هستند و در بیشتر فرهنگ لغت ها این کلمه با معانی مشابه و دقیقی معنی شده است.

سایر مطالب پیشنهادی :

هم خانواده کلمه تسلیم چیست؟

هم خانواده کلمه معاصر چیست؟

هم خانواده کلمه سعادت چیست؟

هم خانواده و معنی سعید چیست ؟

هم خانواده و معنی حیات چیست؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی