استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده کلمه تسلیم چیست؟

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۲۸ ب.ظ

هم خانواده تسلیم

به طور کلی پیدا کردن هم خانواده کلمه تسلیم برای بیشتر دانشجویان تا حدودی مشکل است چون هم خانواده هایی که این کلمه دارد تا حدودی ریشه ی عربی دارند. در این بخش ما می خواهیم تا ابتدا با معنی این کلمه و مترادف هایی که برای آن وجود دارد بپردازیم و سپس هم خانواده ها را پیدا کنیم تا دانش آموز به راحتی تفاوت بین معنی کلمه، متضاد کلمه، مترادف کلمه و هم خانواده ی کلمه را دریابد.

کلمه تسلیم در لغت نامه پارسی به معنی گردن نهادن، پذیرفتن و واگذاری بیان شده است و  مترادف های این کلمه کلماتی از قبیل استرداد، تحویل، تفویض، تقدیم، واگذار، واگذاری، تمکین ، رام، مطیع، منقاد هستند و متضاد آن هم نشوز، عاصی، سرکش، نافرمان می باشد. حال که با معنی و مترادف کلمه تسلیم آشنا شدید بهتر است ریشه این کلمه را در قالب همه خانواده های آن بیان کنیم.

هم خانواده کلمه  تسلیم شامل کلماتی از قبیل مسلمان، سلیم، سلیمه، اسلام، مسلم و سلام می باشد که ریشه همه ی آن ها حروف س ل م می باشد که برخی از آن ها فارسی و برخی کلمات عربی هستند که در زبان فارسی کاربرد فراوان دارند.

طالاعات بیشتر :

هم خانواده کلمه سلیم ؛ سالم، سلیمه، مسلی، سلامت، تسلیم و سقیم می باشد.

واژه سلیم ریشه در زبان عربی دارد که معادل آن در زبان فارسی سالم و بی عیب می باشد واژه سلیم در فرهنگ و ادب فارسی نامی پسرانه است که بر پسران اسم می گذارند. همچنین نام یکی از پادشاهان معروف حکومت عثمان می باشد.

مترادف های این واژه زیاد می باشند که عبارت است از ؛ آرام، مطیع، روشن ضمیر، رام، حلیم، بی عیب، صلح جو، خوش باور، ملایم، موافق، تندرست و بی آزار می باشد. و متضاد این واژه نیز سقیم و معیوب می باشد. در فرهنگ معین واژه سلیم را به معنی بی عیب، سالم، پاک سرشت و پاک نهاد همچنین از نام های پسرانه می باشد که به معنی سالم و درست می باشد.

لغت نامه دهخدا نیز در رابطه با معنی این واژه صاحب سلامت، درست ، بی عیب، بی گزند از آفت، تندرست و سالم آورده شده است. فرهنگ واژه های فارسی هوشیار واژه سلیم را به معنی بی عیب، صاحب، سلامت و درست آورده است.

مطالب پیشنهادی :

هم خانواده کلمه معاصر چیست؟

هم خانواده کلمه سعادت چیست؟

هم خانواده و معنی سعید چیست ؟

هم خانواده و معنی حیات چیست؟

هم خانواده و معنی گذرگاه چیست؟

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی