استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده و معنی سعید چیست ؟

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹ ق.ظ

لازم است که هر کس با معانی و هم خانواده واژگان آشنایی داشته باشد تا بتواند کلمات را به درستی به کار ببرد و سخنان دلنشین بزند. واژه سعید دارای معانی و هم خانواده های جالبی است که باید هر فارسی زبانی با آن آشنایی داشته باشد. این واژه به عنوان اسم اشخاص و آبادی ها هم کاربرد دارد.

 

پیشگفتار

برای همه ی ما بار ها اتفاق افتاده است که در موقعیت های مختلف قصد به کار بردن واژه خاصی را داشته ایم اما هر چه که تلاش کرده ایم، نتوانسته ایم آن را به یاد بیاوریم. به همین دلیل است که لازم است که هر کس با معانی و هم خانواده واژگان آشنایی داشته باشد تا بتواند کلمات را به درستی به کار ببرد و سخنان دلنشین بزند. استفاده از کلمات مختلف به شما این امکان را خواهد داد. در ادامه می خواهیم به بررسی واژه سعید بپردازیم و مترادف ها و هم خانواده های مختلف این واژه را ذکر کنیم.

واژه سعید

سعید از جمله واژه های پرکاربرد است. بسیاری از ما با این واژه سر و کار داشته ایم و یا شاید حتی اسم یکی از آشنا ها و یا دوستانمان سعید باشد. در فرهنگ فارسی عمید، واژه سعید را سعادتمند، خوشبخت و یا نیک بخت معنی کرده است. لغت نامه دهخدا به جای توجه به معانی این واژه به ذکر اشخاص بلند آوازه ای انداخته است که در نام آن ها سعید به کار رفته است. این مسئله نشان می دهد که از این واژه از زمان های بسیار قدیم هم به عنوان اسم کاربرد داشته است. همچنین آبادی هایی نیز به این نام مشهور هستند. در حوزه سینمایی هم فیلم هایی به این نام وجود دارند.

در نهایت می توان سعید را مترادف واژه های فرخنده، نیک روز، خرسند، مبارک، خوش اقبال، میمون، خجسته و همایون دانست. این واژه با واژه صعید هم آوا می باشد.

بررسی هم خانواده و متضاد واژه سعید

سعید دارای بار معنایی مثبت است و معانی جذاب آن باعث استعمال این واژه برای نام پسران شده است. برای دختران هم از نام سعیده استفاده می شود که گرفته شده از واژه سعید است.

هم خانواده واژه سعید عبارتند از: سعد، سعادت، سعادتمند، سعیده. متضاد این واژه هم برابر شقی، بد اقبال و بدشانس است.

سایر مطالب پیشنهادی :

هم خانواده و معنی حیات چیست؟

هم خانواده و معنی گذرگاه چیست؟

معنی و هم خانواده تعجب چیست ؟

 

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی