استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

انشا در مورد شب یلدا در مازندران

شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۷ ب.ظ

در مازندران، شب یلدا با نام «چله شو» شناخته می‌شود و آداب و رسوم ویژه‌ای برای آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این آداب، برگزاری جشنی خانوادگی است که در آن خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند و از خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ شب یلدا لذت می‌برند.

شب یلدا در مازندران

شب یلدا یا چله شو، طولانی‌ترین شب سال است که در 30 آذرماه و 1 دی‌ماه برگزار می‌شود. مردم مازندران به این شب، «چله شو» می‌گویند و آداب و رسوم ویژه‌ای برای آن دارند.

سفره شب یلدا

سفره شب یلدا در مازندران بسیار رنگارنگ و پر از خوراکی‌های خوشمزه است. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به انار، هندوانه، آجیل، شیرینی، میوه‌های مختلف، سمنو، آش، ماهی شکم پر، و ... اشاره کرد.

انار و هندوانه، نمادهایی از برکت

انار و هندوانه از مهم‌ترین خوراکی‌های سفره شب یلدا در مازندران هستند. انار به دلیل دانه‌های فراوانش، نماد برکت و باروری است و هندوانه به دلیل رنگ قرمزش، نماد سرخی خورشید است.

فال گرفتن

فال گرفتن یکی دیگر از آداب شب یلدا در مازندران است. از جمله فال‌های رایج در این شب می‌توان به فال حافظ، فال چوب، و فال تخمه اشاره کرد.

قصه‌گویی و شعرخوانی

قصه‌گویی و شعرخوانی از دیگر سرگرمی‌های شب یلدا در مازندران است. بزرگان خانواده در این شب برای کودکان و نوجوانان قصه می‌گویند و شعر می‌خوانند.

دور هم جمع شدن

یکی از مهم‌ترین آداب شب یلدا در مازندران، دور هم جمع شدن خانواده و دوستان است. مردم مازندران در این شب با همدیگر جشن می‌گیرند و از بودن در کنار یکدیگر لذت می‌برند.

شب یلدا در مازندران، شبی پر از شادی و نشاط است که مردم این استان با آداب و رسوم ویژه‌ای آن را جشن می‌گیرند.

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی