استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده کلمه معاصر چیست؟

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۱۹ ب.ظ

هم خانواده ی کلمه معاصر از ریشه آن گرفته شده است و حروف اصلی آن در هم خانواده وجود دارد. این کلمه در لغت نامه فارسی به معنی امروزین، امروزی، هم زمان، هم روزگار، هم دوره گفته می شود. معنی کلمه در فرهنگ فارسی معین و فرهنگ عمید مشابه است.

اینه کلمه در فرهنگ معین به معنی هم عصر و هم زمانه معنا شده است و در فرهنگ عمید به معنی هم عصر، هم دوره و همزمان می باشد.‌به طور کلی در تمامی لغت نامه معنی کلمه تغییری پیدا نمی کند و مترادف هایی برای این واژه بیان شده است که شامل هم دوره، هم زمان، هم عصر، امروزین، امروز، جدید و ... می باشد. اما در مورد هم خانواده کلمه معاصر چندین کلمه وجود دارد که ریشه همه ی آن ها از چندین حروف اصلی ثابت تشکیل شده است.  این هم خانواده ها شامل عصر و معصر می باشد که ریشه ی کلمه معاصر، عصر و معصر سه حروف ع ص ر می باشد.

هم خانواده های کلمه معاصر از لحاظ معنی هم تشابه دارند و هر دو کلمه اشاره به امروزی و جدید دارد. در این بین متضاد هایی برای این کلمه در فرهنگ نامه های مختلف بیان شده که کلمات قدیم، گذشته و آینده چند نمونه ی رایج هستند که هم خانواده های کلمه معانی نزدیکی به معانی پارسی کلمه دارد.

هم خانواده این کلمه واژه عصر باشد. کلمه معاصر در تاریخ شاید بیشترین کاربرد را داشته باشد مثلا تاریخ شعر معاصر در ایران، کلمه معاصر با ریشه عربی که معادل آن در زبان فارسی هم دوره بودن است. مترادف کلمه معاصر؛ جدید، هم عصر، هم زمان، هم دوره، امروزه و امروزین می باشد. در فرهنگ معین به هم زمانه و هم عصر معنی شده است و در لغت نامه دهخدا نیز هم زمانه و هم عصر برای معنی کلمه معاصر گفته شده است. در فرهنگ عمید هم عصر، هم زمان و هم دوره و در فرهنگ واژگان فارسی سره هم معنی هم امروزی، روزگار و امروزین برای تعریف کلمه معاصر آمده است.

سایر مطالب پیشنهادی :

هم خانواده کلمه سعادت چیست؟

هم خانواده و معنی سعید چیست ؟

هم خانواده و معنی حیات چیست؟

هم خانواده و معنی گذرگاه چیست؟

معنی و هم خانواده تعجب چیست ؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی