استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده و مترادف کلمه ارتباط چیست؟

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۴۵ ب.ظ

هم خانواده کلمه ارتباط ؛ ربط، رابطه، ارتباطات و مرتبط می باشد.

واژه ارتباط در اصل ریشه در زبان عربی دارد و در زبان فارسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباط برقرار کردن به هر شیوه یا روشی بین افراد و یا ربط موضوعی به موضوع دیگر یا ربط علت و معلولی در پیرامون خود همه و همه  از واژه ارتباط در جملات به کار گرفته می شود واژه ارتباط در زبان و ادبیات فارسی به معنای تماس و پیوستی می باشد که در مکالمات روزمره بسیار استفاده خواهد شد.

مترادف های واژه ارتباط بسیار زیاد می باشند که شامل کلماتی چون؛ پیوستی، تماس، رابطه، بستگی، پیوند، دلبستگی، وفاق، وابستگی ، مناسبت، مراوده، علایق، سر و کار، ربط و ارتباطات می باشند. فرهنگ معین در رابطه با معنی واژه ارتباط چنین آورده است که ارتباط یعنی بستگی، ربط دادن، رابطه و جمع آن ارتباطات می باشد و هر آنچه که چیزی به چیز دیگری پیوند بخورد ارتباط می گویند.

طبق نظر لغت نامه دهخدا کلمه ارتباط به معنی ‌بر بستن، بستن، ربط، بستگی، اتصال، تعلق و  ضمیمه می باشد. فرهنگ عمید نیز در رابطه با واژه ارتباط چنین آورده شده است که به معنی رفت و آمد داشتن، رابطه داشتن، پیوند، برقرار کردن تماس با وسیله ای مخصوص ارتباط با کسی و پیوستگی می باشد. فرهنگ واژه های فارسی سره نیز کلمات پیوند و پیوستگی را در معنی واژه ارتباط بیان کرده است.

مطالب پیشنهادی :

هم خانواده و مترادف کلمه حضرت چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه فروغ چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه مهم چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه حادثه چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه متحیر چیست؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی