استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده و مترادف کلمه حضرت چیست؟

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۱۱ ب.ظ

هم خانواده کلمه حضرت، احضار،حضور، محضر، حاضر و حضور می باشد.

واژه حضرت ریشه در زبان عربی دارد و در زبان و ادبیات فارسی به معنی احترام می باشد که برای قدیسان و کسانی که بسیار قابل احترام و پاک باشند مانند پیامبران و امامان در اول و پیش از اسم آنها آورده می شود. همچنین از لقب پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد می باشد.

مترادف های واژه حضرت زیاد می باشند و عبارت است از ؛ جناب، پیشگاه، محضر، قرب، پایتخت، آستانه، درگاه، حضور و نزدیکی می باشد .

در  فرهنگ معین به معانی جون قرب، آستانه، درگاه، حضور و همچنین کلمه ای که اول اسم هر کس برای احترام آید برای واژه حضرت اشاره کرده است. در فرهنگ عمید نیز کلمه حضرت را به معنی پیشگاه، حضور، نزدیکی و قرب آورده است.

در لغت نامه دهخدا واژه حضرت را اینگونه تعریف کرده است که حضرت به معنی حضور، پیشگاه، درگاه و آستانه می باشد که پیش اسم یا لقب کسی از معصومین و قدیسین آورده می شود که نشان از احترام بسیار به آن شخص می باشد.

بیشتر بخوانید :

هم خانواده و مترادف کلمه فروغ چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه مهم چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه حادثه چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه متحیر چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه تقسیم چیست؟

  • گلاره ۱۳
  • خدمتتون عرض بکنم چون اصل کلمه همونطور که اشاره شد اصلش عربی هست میتونیم در عربی هم خوانواده هاش رو ذکر بکنیم مانند الحاضر- الحضور - الحضاره- المحضر - الحضار-الحضر و... ودر فارسی میتونیم به هم خوانواده هاش مانند حضور - محضر - حضرات - حضار - حاضر و .... اشاره کرد.
  • تف اینا چیه خیلی چرت بود
  • سلام خسته نباشید تو رو خدا اسم فاطمه و طاها رو لگو  کنید برام بذارید ممنون میشم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی