استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده تحسین چیست؟

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۳۵ ب.ظ

کلمه تحسین که بیشتر در تعریف و تمجید به کار می رود در فرهنگ نامه فارسی به معنی آفرین باد، آفرین گفتن، ستایش، ستایش کردن، ستودن، شاباش و نکوداشت می باشد. مترادف های زیادی برای این کلمه وجود دارد که شامل کلماتی از قبیل آفرین خوانی، تعریف، تمجید، ثنا، ستایش، مدح، مدیحه، آفرین، مرحبا، اعجاب، آفرین گفتن، ستایش کردن، ستودن و نیک شمردن می باشد. متضاد های این کلمه: تنقید، انتقاد، تفبیح هستند.

در لغت نامه دهخدا معنی کلمه تحسین نیکو کردن، تعریف و تمجید و پسندیدگی و آفرین هستند. در لغت نامه های دیگر نظیر معین و عمید این لغت معنا شده است. در فرهنگ نامه معین آفرین گفتن، نیکو کردن و به نیکی نسبت دادن معانی است که برای تحسین آورده شده است. در لغت نامه عمید هم این کلمه به معنی به نیکویی نسبت دادن، نیک شمردن و آفرین گفتن می باشد. هر کدام از این معانی در اشعار و متون فارسی عمومیت بسیاری دارد.

هم خانواده های کلمه تحسین همگی ریشه ی اصلی کلمه را دارا می باشند که این هم خانواده ها شامل احسنت به معنی آفرین، به به زهی، احسان به معنی بخشش، مهرورزی، نکوکاری، نکویی، نیکی، حسن به معنی زیبایی، خوبی، نیکویی، محسن به معنی نیکوکار و احسن به معنی بهترین، خوشترین و نیکوترین می باشد.

مطالب پیشنهادی :

هم خانواده کلمه اتحاد چیست؟

هم خانواده استعداد چیست؟

هم خانواده مشغول چیست؟

هم خانواده راضی چیست؟

هم خانواده رضا چیست؟

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی