استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

متن لاکچری و شیک درباره دوستی و رفاقت

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

دوستی و رفاقت اگه با شخص درستی باشه میشه یکی از دلایل مهم برای احساس خوشبختی و سعادت در زندگی اما اگه با شخصی نامناسب وارد رابطه ای دوستانه بشی، اون وقت اون رابطه به یکی از مُخِل های آرامش در زندگیت تبدیل میشه و به جای حس خوب هر روز حسی بد از طرف مقابل میگیری.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی شیک و لاکچری در رابطه با دوستی و رفاقت براتون قرار دادیم. همراه ما باشید.

جملات در مورد دوستی و رفاقت

تو زمونایی که احساس تنهایی میکنی، بیاد کنارت بشینه، بگه غصه نخور رفیق، هنوز که تنهای تنها نشدی، من هستم، کنارتم، هر چی که شد از پیشت نمیرم و مراقبتم. فکر کن زمانی که توی بدترین شرایط باشی این حرفای قشنگ رو از زبونش بشنوی، اون موقع چه حالی بهت دست میده؟ قول میدم اگه خوب بهش فکر کرده باشی جوابت اینه که حتی مشکلمم یادم میره و توی دلم قند آب میشه. همه مون به یه دوستایی که اینجوری باشن نیاز داریم، یعنی همدممون باشن، انیس و مونس مون باشن و فقط توی لحظات شاد زندگی کنارمون نباشن.

****************

بعضی ها دوستای خوب میخوان اما خودشونو یادشون میره. اگه تو دوست خوبی میخوای اول از همه به خودت بگو آیا خود من دوست خوبی هستم؟ آیا تونستم نقش یه دوست خوب رو برای اطرافیانم بازی کنم؟ اون موقع اگه دیدی واقعا خوبی کردی میتونی توقع داشتن دوستای خوب رو داشته باشی. ما نمیتونیم خودمون بد باشیم اما دوستای خوبی داشته باشیم چون دنیا همیشه کارمای کارامونو بهمون برمیگردونه و اگه ما دوست بدی باشیم، دوست بدی هم نصیب مون خواهد شد.

****************

یا با کسی دوست نشو یا اگه شدی توی مرام و معرفت براش سنگ تموم بذار. برای خودت و رابطه هات ارزش قائل شو! نذار دوستی هات مثل دوستی های امروزی فقط برای منفعت شخصی باشه، بذار اگه میخوای با کسی دوست بشی اون دوستی واقعا یه رابطه قشنگ باشه که هم به زندگی خودت و هم به زندگی دوستت کمک میکنه.

****************

اول از همه سعی کن شخص مناسبی برای دوستی انتخاب کنی، بیشتر آدمای امروز گرگ هایی هستن در لباس بره پس نباید هر کسی رو به عنوان دوست وارد زندگیت کنی، دوم سعی کن روی رابطه ات با دوستت کار کنی تا این رابطه رو تبدیل به بهترین رابطه زندگی خودت و دوستت کنی و سوم هم همیشه سعی کن با خوشحال کردن دوستت رابطه ات رو پایدار نگه داری. اینه یکی از رازهای داشتن یه زندگی خوشبخته! آدم اگه دوست واقعی داشته باشه احساس خوشبختی در زندگیش زیاد میشه پس حتما از این راز استفاده کن تا گام های بلندتری به سوی خوشبختی و کمال برداری.

****************

خوشبختی مگه چیه؟ اینکه یکی باشه که فراموشت نکنه، اینکه یکی باشه که تو خوشی ها و غم هات کنارت باشه، اینکه یکی باشه که زودتر از خودت برای مشکلاتت راه حل پیدا میکنه و در مسیر حل مشکلت کنارت قرار میگره، خوشبختی یعنی همین ها، یعنی داشتن دوستی که کنارته و هیچ جوره ولت نمیکنه. اگه دوستی داری که این ویژگی ها رو داره بدون که تو یه آدم خوشبختی، یه آدم سعادتمند که یکی از مهمترین دلایل سعادت یعنی دوست واقعی توی زندگیش وجود داره.

****************

اگه دوست خوبی داری، همین حالا گوشی رو بردار و بهش زنگ بزن، از گفتن جمله دوستت دارم خجالت نکش و حتی اگه تونستی چند بار این جمله رو تکرار کن تا خوب حست رو نسبت بهش بیان کنی. همین چیزهاست که رابطه های دوستی رو قوی تر میکنه. دور بریز حرف هایی که میگه دوستی واقعی به این چیزها نیست. آدم گاهی لازم داره دوستت دارم رو از زبون یکی بشنوه و چه قشنگه که این عبارت رو دوستش بهش بگه. پس حالا که این رو میدونی گوشی رو بردار و به عنوان یک دوست وظیفه ات رو انجام بده، به دوستت بگو دوستت دارم و اون موقع ببین که چقدر همین یه جمله ساده میتونه رابطه تون رو قشنگ تر از همیشه اش کنه.

****************

چه قشنگه آدم یه دوستی داشته باشه که درکش کنه اون موقع حتی اگه بدترین گندها رو هم زده باشه میدونه که میتونه به اون پناه ببره و تموم حرف های دلش رو بدون اینکه ترس از قضاوت شدن یا مسخره شدن داشته باشه بهش بزنه. آدمای این دوره و زمونه توی دو تا کار حرفه ای هستن، اگه گندی که زدی رو بشنون یا مسخره ات میکنن یا در نهایت قضاوتت میکنن پس میون این آدما اگه کسی باشه که این کارا رو نکنه، همدمت بشه و حرف های دلت رو بشنوه یعنی خوشبختی.

****************

به یک دوست که گذشته مون و منفعت موندن باهامون براش مهم نباشه نیازمندیم. ما به همون دوستی که وقتی وارد زندگیمون میشه، نه میپرسه کی بودی و چی بودی، نه میپرسه کی هستی و چی هستی و نه میگه با این رفاقت کنم و چی عایدم میشه نیازمندیم چون اون دیگه یه دوست نیست، یه فرشته هست، یه فرشته از سمت خدا که وارد زندگیت میشه و به عنوان دستی از دست های خدا بر روی زمین تلاشش رو برای شاد نگه داشتنت انجام میده. خدایا، از این فرشته ها به ما نمیدی؟ به شدت به یکی از فرشته های زمینیت نیازمندیم.

****************

دوست میخوای؟ دوست نیاز به تلاش داره تا نگهش داری اگه نمیتونی این تلاش رو بکنی، بیخود آدما رو وارد زندگیت نکن تا تعریف اونا هم از دوستی عوض نشه. یه دوست نیاز داره تا گاهی سراغش رو بگیری، گاهی باهاش بری بیرون، گاهی به خونه ات دعوتش کنی و گاهی هم از حس و حالش بپرسی و وضعیت زندگیش رو جویا بشی. آدما برای این با همدیگه دوست میشن تا برای خودشون همدمی پیدا کنن، اگه میتونی همدم یه آدم بشی باهاش دوست بشو در غیر اینصورت قید دوستیت با اون رو بزن تا شخصی وارد زندگیش بشه که یه دوست واقعی باشه.

****************

دوستات رو محدود کن و اجازه نده هر کسی وارد زندگیت بشه. ارتباط با تو لیاقت میخواد و هر کسی هم این لیاقت رو نداره. این رو هر روز چندین بار با خودت تکرار کن تا عزت نفست بالا بره. وقتی عزت نفست بالا رفت اون موقع دوستای واقعی رو از دوستای فیک تشخیص میدی و همون واقعی ها رو توی زندگیت نگه میداری. آدم از دوستای فیک ضربه های زیادی میخوره پس مبادا دست روی دست بذاری که تعداد این دوست ها در زندگیت زیاد بشه.

****************

دوستی و رفاقت دیگه معنایی نداره، همه گرگایی شدن که طمع تموم وجودشون رو فرا گرفته، همه دنبال پله ای میگردن تا باهاش بالاتر برن و برای این کارشون چه چیزی بهتر از دوست؟ آدما دنبال یکی میگردن تا به اسم دوست وارد زندگیش بشن و بعد از اون پله ای بسازن تا باهاش بالاتر برن. دوست و رفاقت توی دنیایی که فقط گرگ و درنده توش وجودش داره معنایی نداره. تن به رفاقت دادی یعنی گوشت تن خودت رو با دست خودت کندی و دو دستی تقدیم گرگ ها کردی.

****************

رفاقت قشنگه اما برای اهلش. کی گفته باید برای همه مرام به خرج بدی؟ کی گفتنه باید معرفتت رو همه ببینن و همه ازش بهره مند بشن؟ آدمای این دوره و زمونه با معرفت و مرام تو پله ای برای پیشرفت میسازن، با سادگی تو اهرمی برای رسوندن سریع تر خودشون به خواسته هاشون میسازن. دوستی و رفاقت با هر کسی قشنگ نیست، مرام و معرفت نشون داده برای هر کسی جایز نیست، اینو روزی صد بار با خودمون تکرار کنیم تا اسم هر کسی رو رفیق نذاریم، با هر کسی رفاقت نکنیم و برای هر کسی مرام  و معرفت خرج نکنیم.

****************

دوستی ها و رفاقت های امروزی به تار مو بنده و به یه نخ ریز پیوند. نمی تونی روی هیچ کسی برای موندن توی زندگی حساب باز کنی. اون کسی که فکر میکردی بهترین رفیقته، اون کسی که فکر میکردی همه جا دستت رو میگیره و بالا میکشوندت، دقیقا همونجایی که باید رهات میکنه و برای همیشه میره. رفاقت و دوستی برای آدمای امروزی تبدیل به نقابی شده تا با اون به زندگی بقیه وارد بشن و ازشون سوءاستفاده کنن.

****************

مراقب آدمایی که باهات رفیق میشن باش، این روزا آدم حتی به خودش هم نمیتونه اطمینان کنه چه برسه به کسی که به عنوان دوست وارد زندگیش شده. میگن سلام گرگ بی طمع نیست، برای آدمای این دوره و زمونه هم همینه. کسی بهت پیشنهاد رفاقت داد، پیشنهادش رو نبین، دلیلی رو ببین که به سراغت اومده و بهت پیشنهاد رفاقت داده. برای آدمای این دوره و زمونه حتما باید یه سودی داشته باشی تا رفیقت بشن، باید یه دلیلی داشته باشن که باهات رفاقت کنن، رفاقاتی امروزی آدما با تو به خاطر خودت نیست، به خاطر منفعتهاییه که براشون به همراه داری.

****************

کاش آدما قبل سوء استفاده کردناشون مستقیم بیان بگن فلان چیز رو ازت میخوایم تا خودمون دو دستی تقدیمش کنیم. اینجوری خیلی بیشتر شرف داره تا اینکه به عنوان دوست به زندگی کسی وارد بشی، اعتمادش رو جلب کنی و توی قلبش جا بگیری بعد یهو ورق برگرده و ازش سوءاستفاده کنی و با این کار هم اعتمادش رو بشکنی و هم قلبش رو تیکه تیکه کنی. این کار فقط از دست موجوداتی بر میاد که حیوونن ولی توی لباس آدمیزاد و چقدر هم که این موجودات زیاد شدن.

****************

مراقب دوستی های امروزیت باش. دوستی های امروزی، تبدیل به دشمنی های فردا و پس فردات میشن. کافیه طرف مقابلت کوچکترین دلیلی برای دشمنی باهات پیدا کنه، اون موقع دوستی با تو رو میبوسه و میذاره کنار و دشمنیش رو باهات انتخاب میکنه. این روزا آدما دنبال دلیل رفع سوءتفاهم نیستن بلکه به سوء تفاهم ها پر و بال میدن و قدرتمندشون میکنن تا اینجوری دشمنی های قوی تری به وجود بیارن.

****************

زندگی های امروز شده پر از نقش بازی کردن. آدمایی رو میبینیم که از هم متنفرن و یک لحظه هم نمیتونن همدیگه رو تحمل کنن اما با این حال روی رابطه شون اسم دوستی و رفاقت رو میذارن. اونا همه جا با هم میرن و همه کار با هم میکنن اما ته قلبشون نسبت به هم یک کینه و نفرت خاص نهفته هست. جالب ماجرا اینجاست که خیلی ها هم میدونن طرفشون نسبت بهشون کینه داره، ازشون بدش میاد و نمیخواد سر به تنشون باشه اما با این حال به رفاقت باهاش ادامه میدن.

****************

رفاقت یعنی هواش رو داشته باشی، دوستی یعنی تنهاش نذاری، اما تویی که توی بدترین قسمتای زندگیش دستش رو رها کردی، تنهاش گذاشتی و به حال خودش گذاشتیش نمیتونی اسم خودت رو رفیق بذاری، تو هم یه آدم معمولی هستی مثل هزاران آدم معمولی که در روز میبینه. قبل اینکه اسم خودمون رو دوست و رفیق بذاریم باید ببینیم که چند بار دست طرفمون رو گرفتیم، چند بار توی مشکلاتش همراهش بودیم  و چند بار توی چالش های زندگیش کنارش بودیم تا احساس تنهایی نکنه؟

****************

رفاقت های امروزی همون داد و ستدای قدیمه. قانون رفاقتا این شده: یه نفعی برات دارم و یه نفعی باید برام داشته باشی، اینجوریه که رفاقت مون ادامه پیدا میکنه. انگار دیگه هیچ کسی، هیچ کسو برای خودش نمیخواد و همه به دنبال منفعت هایی میگردن تا از بقیه به دست بیارن. توی دنیای امروز، چه بهتر که تنها بمونی تا اینکه اطراف خودت رو پر از آدمای منفعت طلبی کنی که لباس دوست رو بر تن کردن و وارد زندگیت شدن.

****************

مگه زندگی چقدر ادامه داره که با دوست و رفیقایی که از هزارتا دشمن هم برات دشمن ترن بخوای ادامه اش بدی؟ با کسی که هم تراز تو نیست، هم مسیر تو نیست، هم فکر و هم عقیده تو نیست و حتی بر ضد تو هست، رفاقت یعنی حماقت و جز این معنایی نداره. دست تموم کسایی که میدونی رفیق نیست و بودن باهاشون حماقته رو از زندگیت کوتاه کن و اون موقع ببین که چه آرامش وصف ناپذیری به زندگیت میاد، آرامشی که از نبودن همون آدمها شکل میگیره.

****************

آدم میون تموم این آدما فقط یه رفیق داشته باشه که بدونه واقعا رفیقه خوشبخته! اما پیدا کردن رفیق توی دنیایی که گرگ ها زیاد شدن سخته. مراقب باش که مبادا گرگی رو به زندگیت به عنوان رفیق راه بدی و دلیل تموم دلخوشی هات بشه اون چون دقیقا همون روزی که بهش تکیه کردی و اعتماد داری بهت حمله میکنه و خودت، اعتمادت، قلبت و زندگیت رو تیکه و پاره میکنه.

****************

کاش بعضی آدما واقعا آدم بودن اون موقع رفاقت کردن باهاشون معنا پیدا می کرد. توی دنیای امروز مجبوری با یه ادمایی رفاقت کنی که میدونی حتی به سختی اسم آدم رو یدک میکشن اما برای اینکه تنها نباشی و به عزلت نری خودتو مجبور میکنی که گرگ درونشون رو نبینی و همون لباس تیکه پاره ای که از جنس آدم بر تنشون کردن رو ببینی.

مطالب پیشنهادی :

عکس پروفایل ادعای رفاقت عکس نوشته مرد رفاقت 

عکس نوشته رسم رفاقت اینه با متن پروفایل

جملات هشت ریشتری و سنگین درباره فروختن رفیق

عکس نوشته قیمت رفاقت با متن پروفایل

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی