استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

تعبیر خواب ترسیدن از ارتفاع

دوشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۴۳ ب.ظ

تعبیر خواب ترسیدن از ارتفاع در حالات و موقعیت های مختلف را از سایت تعبیر خواب شب تاب مطالعه کنید. ترسیدن از ارتفاع در خواب از رایج ترین خواب های است که همه انسان ها شاید برای چندین با در طول عمر خود دیدن چنین خوابی را تجربه کند.

ارتفاع در خواب طبق برخی از معبرین نمادی از موفقیت و احترام در دنیای واقعی است. از منظر علم روانشناسی دیدن ارتفاع در خواب نمادی از افکار بلند پروازانه شخص است. باید دید، دیدن خواب در ارتفاع ایستادن و احساس ترس داشتن چه تعبیر و تفسیری خواهد داشت.

تعبیر خواب ترسیدن از ارتفاع به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

از منوچهر مطیعی تهرانی درباره تعبیر خواب ترسیدن از ارتفاع چنین روایت شده است؛ گاهی شخص در خواب، خود را کی می بیند که بر بلندایی ایستاده است و از بالا به پایین نگاه می کند، تعبیر این چنین خوابی دلیل بر موفقیت شخص است که پس از پیمودن راه نسبتا طولانی و طاقت فرسا به قله های موفقیت رسیده است.

حال اگر  شخص در خواب از ایستادن در ارتفاع ترسید، تعبیر خوابش بر این موضوع دلالت دارد که در رسیدن به موفقیت و هدفی که در سر دارد، مشکلاتی وجود دارد . پایه های رسیدن به موفقیت برای شخص محکم نیست. از منوچهر مطیعی تهرانی نقل شده است؛ اگر شخصی در خواب خود را در ارتفاع بدید و در لبه ایستاده بود، تعبیر خوابش نشان از غرور و اعتماد به نفس کاذبی است که فرد دچار آن شده است.

تعبیر خواب ترسیدن از ارتفاع و زمین خوردن از نظر علم روانشناسی

از نظر علم روانشناسی تعبیر خواب ترسیدن از ارتفاع اینگونه است؛ بسیاری از اشخاص در عالم بیداری ترس از ارتفاع را دارند و این سندروم در خواب نیز بر آنها غلبه می کند و باعث می شود فرد چنین خوابی را که به زعم او کابوس است، ببیند. اگر غیر از این باشد، شخص هر چند یک بار در خواب ببیند که بر بلندی ایستاده است و یا در ارتفاع ایستاده است، تعبیر خواب او بر طبع بلند شخص دلالت دارد. این خواب اشاره به اشخاصی است که در همه حال به کمال و کمال گرایی فکر می کند.

حال ممکن است فرد در خواب خود را در ارتفاع ببیند و از این ارتفاع بترسد، دلیل این خواب این است که شخص در عالم واقعیت به موفقیت و هدفی والا فکر می کند، اما رسیدن به این هدف را در خود نمی بیند.

شاید بر وجود مشکلاتی در دنیا بیداری اشاره دارد. در حالتی از خواب ممکن است شخص خود را در خواب ببیند که در ارتفاع ایستاده است و از این ارتفاع نمی نرسد و بسیار از آن لذت می برد، تعبیر این خواب نشان از موفقیت و احترامی است که شخص در بیداری به دست آورده است و در زندگی راضی و خشنود است.

اما اگر در خواب دید که از ارتفاع به شدت به زمین پرت شد و با زمین برخورد کرد، تعبیر خوابش نشان از به زمین خوردن و قبول شکست در دنیای واقعی است. اکثر قریب به اتفاق همه افراد پس از دیدن چنین خوابی بلافاصله از خواب بیدار می شوند یا  به اصطلاح عامیانه از خواب می پرند.

تعبیر خواب ترسیدن و افتادن از ارتفاع به روایت ابراهیم کرمانی

از ابراهیم کرمانی درباره تعبیر خواب ترسیدن و افتادن از ارتفاع چنین روایت شده است؛ اگر شخصی در خواب خود ببیند که در ایستادن و قرار گرفتن از ارتفاع ترسید و از شدت ترسیدن به زمین افتاد، تعبیر خواب وی بر این موضوع اشاره دارد که شخص در قرار گرفتن در شرایط جدید زندگی واهمه دارد.

همچنین ایشان در تعبیر این خواب چنین می گوید؛ که دیدن چنین خوابی نوعی هشدار به فرد در عالم خواب است. این شخص از ترسیدن در موقعیت و مکان جدید را نداشته باشد زیرا همین شرایط جدید سکوی پرتاب او به سوی موفقیت و شادمانی است.

ترسیدن از چیزی در خواب، تعبیر نیکی در عالم بیداری دارد. افتادن از ارتفاع در خواب بر دو وجه است؛ یکی دلیل بر سقوط شخص از احترام یا از موقعیت عالی است. دوم دلیل بر نگرانی فرد است که در بیداری با آن درگیر است.

ابراهیم کرمانی درباره تعبیر اینچنین خوابی می گوید؛ ترسیدن از افتادن در خواب نشان از نگرانی و اضطراب در بیداری است و امر افتادن در خواب نشان از شکست دارد.

ترس از افتادن از ارتفاع بر این موضوع اشاره دارد، نگرانی و اضطراب برای هر کاری سبب شکست خواهد شد. توکل بر خدا و با آرامش در همه کار پیروزی را به دنبال دارد.

تعبیر خواب ترسیدن از پرواز در ارتفاع به روایت کارل یونگ

از کارل یونگ درباره تعبیر ترسیدن از پرواز در ارتفاع چنین روایت شده است؛ این معبر غربی پرواز در ارتفاع را از رویاهای کی داند که انسان در خواب و بیداری آن را می بیند و به آن فکر می کند. گاهی انسان پس از بیداری آرزو می کند کاش بیدار نمی شد و این خواب پرواز همچنان ادامه داشت.

دیدن چنین خوابی امری است بدیهی و از میل به پرواز که در بدو پیدایش انسان همواره در سرشت وی بوده است. اما گاهی در خواب شخص خود را میبیند که در ارتفاع مشغول پرواز است و ترس از سقوط و مرگ را دارد که در خواب مانع از لذت بردن از پرواز می شود. تعبیر اینگونه خوابی نشان از ترس شخص در عالم بیداری است که این ترس همواره با شخص است و در همه دوران زندگی او مانع از پیشرفت او شده است.

ضمیر ناخودآگاه انسان از احتیاط بیش از حد و ترسیدن از ریسک کردن به ستوه آمده است و اعتراض خود را در چنین خوابی نشان می دهد. به گفته این معبر غربی؛ پرواز کردن انسان در خواب نمادی از رشد و نمو انسان در بیداری است و همچنین منتهی آرزو شخص در زندگی است.

ترسیدن و احساس ترس داشتن در خواب، مانع از لذت بردن از پرواز می شود و در عالم بیداری مانع از لذت بردن از زندگی و لحظات است. خواب پرواز کردن در ارتفاع میل سرکش فرد به تحقق رویاهایش در عالم بیداری را نشان می دهد، این میل در زندگی شخص سرکوب شده است و او میل چندانی به پر و بال دادن به این میل را ندارد.

مطالب پیشنهادی :

تعبیر خواب ترسیدن از گربه

تعبیر خواب ترسیدن از جن و بسم الله گفتن

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی