استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده کلمه تاثیر چیست؟

جمعه, ۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰ ق.ظ

هم خانواده کلمه تاثیر ؛ اثر ، موثر، اثرات و تاثیرات است.

واژه تاثیر از واژگانی است که ریشه در زبان عربی دارد و معادل آن در زبان فارسی برابر با ، واکنش و نتیجه و کارگر شدن که به معنی اثر گذاشتن است.

هر عامل و یا علتی که بر معلولی اثر خود را گذارد ، به اصطلاح تاثیر گذاشته است. تاثیر اهمیت همان عامل است که بر معلول می گذارد. کلمه تاثیر در زمانی که به چیزی یا روی کسی نفوذ داشته باشیم نیز می گویم روی فلان چیز یا کس تاثیر دارد.

مترادف های واژه تاثیر عبارتند از کلماتی همچون؛ افاقه، فعل و انفعال، واکنش، اثر گذاری، اثر، نتیجه، اهمیت، رسوخ، اعتبار، نفوذ، قدرت، اثر کردن، کارا شدن ، اثر گذاشتن، کارگر شدن و نفوذ کردن است.

در فرهنگ معین واژه تاثیر به معنی؛ واکنش، اثر گذاشتن، قدرت و کارا شدن می باشد. در لغت نامه دهخدا نیز این واژه نیز به معانی چون؛ اثر گذاشتن در چیزی، قدرت اور گذاشتن و نفوذ کردن در چیزی آمده است.

در فرهنگ عمید واژه تاثیر به معانی ؛ اثر کردن، اثر گذاشتن در جیزی، قدرت اثر گذاری و نفوذ آمده است. فرهنگ واژه های فارسی سره به؛ هنایش و کارایی در معنی واژه تاثیر پرداخته است. فرهنگ واژه های فارسی هوشیار هم به معانی چون؛ کارگر شدن، اثر کردن، نشان گذاشتن و به جمع این واژه یعنی تاثیرات پرداخته شده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی