استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

هم خانواده و مترادف کلمه شکوه چیست؟

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷ ب.ظ

هم خانواده کلمه شکوه، شکوی، شکایت، اشتکاء، شوکت و شکوت می باشد.

واژه شکوه در زبان فارسی بر دو معنی می باشد اگر کسره زیر حرف شین باشد به معنی گله و شکایت است و اگر ضمه بر حرف شین باشد به معنی جاه و جلال می باشد.

نوشتار این واژه به یک شکل می باشد و معنی آن متفاوت که در مفهوم و کاربرد جمله است که معنی آن را مشخص می کند. شکوه با ضمه بر حرف شین نامی دخترانه است که بر دختران اسم میگذارند به معنی شوکت و عظمت می باشد و گاهی هم این واژه به معنی ترس و بیم می باشد که منظور ترس از عظمت شخصی باشد.

مترادف های این واژه شامل کلماتی چون؛ هیبت، مهابت، شوکت، ناله و شکایت می باشد. فرهنگ معین واژه شکوه را به معنی ناله و شکایت ، هیبت ، شکوی ، اشتکاء آورده است. در لغت نامه دهخدا نیز به معانی چون ترس، هراس، بیم، خوف ناشی از جلال و عظمت طرف مقابل، شأن، حشمت، شکوه، جاه و جلال ، بزرگواری، بزرگی، فر، جلال و احتشام اشاره کرده است.

فرهنگ عمید در معنی این واژه اینگونه گفته است که شکوه به معنی گله و شکایت، بیماری، هراس، ترس، بیم، جلال و بزرگی، هیبت، شکوت، مهابت، حشمت و وقار می باشد. در فرهنگ واژه های فارسی سره و فرهنگ واژه فارسی هوشیار نیز هر دو به معانی حشمت، هیبت و گله و شکایت در معنی شکوه اشاره نموده اند.

مطالب پیشنهادی :

هم خانواده و مترادف کلمه مخلوط چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه مرتب چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه سبقت چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه هوش چیست؟

هم خانواده و مترادف کلمه نور چیست؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی