استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

متن کوتاه ادبی و زیبا برای تشکر از معلم عزیزم

جمعه, ۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۴۲ ب.ظ

تشکر از معلم در روز معلم و یا در روز های دیگر با مناسبت و بی مناسبت وظیفه هر شاگردی است که مسیر زندگیش با یادگیری و دانایی تغییر می کند و این مهم بر دستان مبارک شخصی به نام معلم است.

نوشتن متنی زیبا برای معلم کاری آسان نیست زیرا مخاطب شخصی است که خود دست بر قلم و چشم بر جملات و کتاب ها دارد. معلمی شغل انبیا است و شغلی است چاشنی آن عشق است. پس نوشتن در این باره باید با تمام عشق و دل باشد. انتخاب متن برایکسانی همچون معلم معمولا با وسواس و فکر زیاد است زیرا چیزی که نوشته و خوانده می شود، با تفکر است.

در متن زیر متون زیبایی درباره تکریم ازمعلمان بزرگوار و توصیف شغل مقدس معلمی و معلم های عزیز است. امیدوارم متن مورد نظر خود را در متن زیر انتخاب کنید.

معلم عزیزم؛

زبان در تشکر از خوبی هایت از زحماتت و از عشقی که در یاد دادن به ما داری، قاصر است. با زبانی قاصر می گویم معلم خوبم از تو سپاسگذارم و فقط از خداوند بزرگ و متعال دعای سلامتی و طول عمر و روز های شادمانی را برایتان و برای خوانواده خواستارم.

««««««««««««««

سلام معلم عزیزم؛ امروز که می خواستم متنی برای تشکر و قدر دانی از زحماتت بنویسم، قلمم‌ مرا در وصف تمام خوبی هایت یاری نکرد. چیزی جز اینکه بگوییم؛ معلم عزیزم، از تو ممنونم ندارم و به خاطر تمام چیز های که به من یاد دادی سپاسگذارم و قدر دان زحمات هستم. از خدای بزرگ خواهان طول عمر با عزت برای شما و خانواده تان خواستارم.

««««««««««««««

معلم مهربانم؛ از اینکه هیچگاه دستان پر مهرت و علم عالی ات را از ما دریغ نکردی و همواره ما را در یادگیری علم و درس و تجربه زندگی، یاری نمودی و از وجودت گوهر بار خود مایه گذاشتی، سپاس گذار و ممنون هستیم. خداوند به تو اجر دهد و با معصومین حشر شوی.

««««««««««««««

معلم خوبم؛ بزرگ‌ ترین ثمره زندگی من یادگیری اندیشیدن بود. این بزرگ ترین و مهم ترین چیزی است که بشر در زندگی خود می تواند یاد بگیرد، من این مهم را از شما یاد گرفتم، مرا تا ابد مدیون خود نمودید. از شما به وسعت محبتتان سپاسگذارم و به وسعت دریا ها و آسمان ها نامت را تا ابد به نیکی یاد می کنم.

««««««««««««««

معلم نازنینم؛ شما بودی که اندیشه های خام را هدف دادی، شما بودی قلب و ذهن مرا پر از واژه های روشن کردید، شما بودی درس عشق و احترام به خلق را به من آموختی. در نهایت شما بودی که با سر پنجه های نورانیت هدف زندگی را به من نشان دادی. با تمام قلبم از شما ممنون و سپاسگذارم و از خداوند فقط یک چیز را خواستارم و این است که در زندگیم به من فرصتی دهد تا تمام خوبی هایتان را جبران کنم. روزتان مبارک، ‌پاینده باشید.

«««««««««««««»»»»

ای بزرگوار ای معلم؛ خستگی هایت را اگر روی کوه گذارم، تاب نمی آورد و من هنوز مانده ام در خمیره ی معلمی چون شما چه بود که خم بر ابرو نمی آوردید. چگونه از یاد دادن خسته نمی شدید و بار ها یک مطلب را تکرار می کردید و هر بار با عشق آن را تکرار می کردید. اگر تمام عمرم را صرف تشکر شما کنم، کم است. این را از شاگردتان پذیرا باشید، معلم مهربانم از شما با نهایت وجودم سپاسگذارم و دعا گویی شما هستم.

««««««««««««««

معلم خوبم؛ زیباترین سپاس ها را برای شما دارم که وجودتان همچون چراغی پر فروغ است که به آدم ها راهی نشان می دهید که پا گذاشتن در این راه، هیچگاه پشیمانی به همراه ندارد. حقا که مقدس ترین شغل را شکا دارید زیرا فقط شغل نیست، عشق است. عشقی بی پایان به یاد دادن و راهنمایی شاگردانتان، سبب شده است که بخواهیم زیبا ترین واژه ها را در توصیف شما به کار ببریم. روز معلم بر شما مبارک باشد و در درگاه خدا برای شما موفقیت و شادمانی را در طول زندگی با عزت خود، خواستیم.

«««««««««««««««««

معلم عزیزم؛ حالا که می خواستم برای شما متنی در خور شان شما بنویسم، به این فکر کردم چگونه می توانستم بنویسم اگر شما و معلمان نبودید. به این فکر کردم چگونه می توان به کسی که این موهبت را به من داد، تشکر کنم. چگونه می توان وسعتی از خوبی را جبران کرد!؟ آیا در توانم هست؟! من در کلمات قاصرم، در جبران خوبی هایت بماند. خدا را در این لحظه شاهد گرفتم که محبتتان تا ابد در دلم بماند و به خداوند دعای سلامتی و شادمانی را برایتان، هر دم داشته باشم.

««««««««««««««««««

روز معلم را به معلمی تبریک می گوییم که محبتش در دلم چون نسیمی خنک در ظهر تابستان است. یادش مانند، دوش آب گرم در عصر پاییزی آرامبخش است. معلمی که مرا تا ابد یادآور خود کرد، چون چیز های را به من آموخت که مرا همچون سوار بر قایقی بر دریای آرام و روان شده به افق موفقیت ها کرد. این شخص معلمی است که من او را تا ابد و آخر زمان سپاس می دارم. روزت مبارک بهترین معلم دنیا با آرزوی توفیق و شادمانی.

««««««««««««««

سپاس برای کسی که زمستان نادانی را بهاری می‌ کند، سراسر دانایی و شعور و سپاس برای کسی با کلام و لفظ روح بخشش مرا در تلاطم دریاها به سوی ساحل آرام و آفتابی زندگی هدایت کرد. چه کسی می تواند اینگونه از خود گذشته و دانا باشد، جز کسی مه شغل انبیا را پیشه کرده است. معلم خوبم روزت مبارک و دستان پر مهرت را از صمیم قلب و با تمام وجود به گرمی می فشارم که اینچنین به من آموختی که عشق بالاترین بالا هاست.

««««««««««»«««««««

رسالت معلم، یک چیز است و آن روشن نمودن عقل و دل است. من دل و عقل خود را با الفاظ و نشانه های معلمم روشن نمودم و افق های روشن را در جهانم دیدم. زندگیم را مدیون کسی هستم که نامش معلم است، وجودش آسمانی است و دلش به وسعت آسمان است. روزت مبارک معلم مهربانم. امید دارم که خداوند در زندگیت به بلند ترین قله های موفقیت برسی. روزت مبارک ای بهترین معلم دنیا.

«««««««««««««««««««

اگر ایمان در وجود بشریت ریشه دواند، اگر تن خشکیده بشر به سجده و عبادت خم شد و یاد گرفت چگونه خدای خود را عبد و عبید باشد. اگر واژه های به شعری پر شور مبدل شدند و نور دانش در دل ها تابید، همه از وجود پر برکتی کسی است که نامش معلم است. روزت مبارک ای آموزگار مهربانی ها. شاد باشی و ‌پاینده.

««««««««««««««««««««

در راه های یادگیری باقی بمان، این مسافت گرچه سخت است و طاقت بر، اما وجود تو را می طلبد، همچون نوری جاری شده در جاده های زندگی می مانی. گاهی خسته می شوی، گاهی از ناملایمتی ها دلگیر خواهی شد، گاهی هم با تو بد خواهند شد. اما تو بمان. زیرا این راه فقط با تو به راه زندگی می شود و بی تو راهی بی راهه شود. دستانم را تا می توانم به سوی خداوند بلند می کنم و از او یک چیز می خواهم و آن این است که نوری در زندگیت باشد ای معلم که همه بدی های اطرافت را به پاکی مبدل کند تا مبادا خاطر عزیزت آزرده شود. روزت مبارک نازنین.

««««««««««««««

معلم خوبم؛ هنوز گوشم با کلمات زیبای توست و هنوز چشمم به دهان و دستان توست تا به زبان بیاوری مقدسات را. هنوز گاهی خود را در کلاس درست تجسم می کنم و می آموزم هر آنچه را که تو خوب می دانی و خوب می پنداری و من چنان غرق در سخنان تو می شوم که یادم می رود، از خیالاتم در آیم. کاش بیشتر از حضورت مستفیض می شدم. تو را به یاد دارم و همیشه به یاد می آورم ای بهترین معلم دنیا. روزت مبارک بهترین.

««««««««««««««««««

امروزم را مدیون یک نفر هستم که مرا یک واژه آموخت و آن هدف بود. کسی که به من آموخت انسان بی هدف مرده ای است که ادای زنده ها را دارد و من این سخن را آویزه گوشم کردم و امروزم این شد که باید می شد. من کسی را در زندگی داشتم که برای همه بود و قدرش را کسی مانند من می دانست که حتی امروز هم به احترامش سر خم می کنم و می گویم؛ معلم عزیزم ممنونم و مدیونم.

««««««««««««««

وقتی دلم برای روز های خوبم تنگ می شود، فقط یک صحنه در ذهنم مجسم خواهد شد، قدم زدن های کسی بین نیمکت های چوبی و کهنه، حرف های شمرده و آرامش که معلم بود و دوستانی که همکلاسی شان می گفتند. تخته سیاهی که رد نوشته های روی آن می ماند و پاک شدن آن به دست کسی که پاک می کرد و می نوشت و دوباره پاک می کرد و می نوشت تا یاد بگیریم. درس و علم در کنار معرفت و عشق دروس معلمی بودند که فروتن و متواضع بود و خود را خدمت گزار بچه ها می دانست. همه روز های خوب من پر از وجود کسانی است همچون معلم خوبم که به من یاد ها داد. معلم خوبم هنوز به احترام برپا می شوم و به احترامت سر خم خواهم کرد.

«««««««««««««««««««««

دست هایت روشنت گویا از دست گرفتن کسانی است که نمی دانند و تو راهنمایشان می شوی تا روشن شوند در تاریکی ها. زبان سرخت گویا از گفتن گل واژه های است که آغشته به ایمان و معرفت هستند. قدم هایت استوار از اعتمادی است که به اعتقادت داری. معلم عزیزم روزت گرامی باد و یک روز برای تو کم و ناچیز است باید روز ها را برای تشکر و قدر دانی تو در نظر داشت. از خدا طلب شادی و خوشی را برای دلت خواهانم.

«««««««««««««««««««««

تحمل و صبر می طلبد، شغل معلمی که پر از عشق است. عشق همیشه با درد و سوز همراه است. معلم من پر از احساسی است که برای درک آن باید پر بود از نور، پر بود از محبت و عشق. معلمی شغلی است که عشق حرف اول را می زند و حرف آخر را او نمی زند، بلکهبه کسی یاد می دهد که خودش را مسئول راهنمایی آنان کرده است. معلم عزیزم روزت مبارک باشد و از بودنت تشکر می کنم.

««««««««««««««

معلمانی در خاطر شاگردانشان می مانند که درخاطره ها نقشی بر خاطر ها بزنند، ماندگار باشد. نقشی که محبت باشد، نقشی که احترام باشد و نقشی که ایمان باشد. معلمانی که در دل می مانند که خود را با شاگردانش یکی می کند تا درک کند دل و منطق آنان را و این معلمان را باید ارج نهاد و از دیگرشان مجسمه ای ساخت تا به یادگار بماند و تا ابد بماند. روزت مبارک معلمم و روزت مبارک ای زیبا ترین و با احساس ترین معلم ها. دست های دعا را برافراشته ام تا بماند در دلت نور امید و بماند خوشی هایت در زندگیت.

««««««««««««««««««««

بهاران را در نگاهت و در کلامتت نمایان می شود. گفتن ازخوبی علو یاد دادن معرفت و علم خود بهاری است بی خزان. بهاری که بودن در آن چنان لذت بخش است که خیال را آرام و دل را روشن و منطق را به راه می کند. بهاران در نگاه و کلام کسی که یاد می دهد و تواضع دارد از این دانایی، قطعا در وجود معلم است که وجودش برکت است. دستان پر مهرت را می فشارم و به تو می گوییم ای بزرگوار بودنت بهاران است.

بیشتر بخوانید :

عکس نوشته تشکر از معلم برای پروفایل

عکس نوشته متشکرم استاد برای پروفایل

 

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی