استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

متن زیبا و دلنشین درباره داشتن دوست خوب

سه شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۰ ب.ظ

دوست خوب یه نعمت از نعمت های خداست. کسی که دوست خوبی داره در واقع یکی از بهترین نعمت های خدا رو داره، دوست خوب مثل گوهر ارزشمند و نایابه که اگه به دستش بیاری خیلی باید مراقبش باشی تا از دستش ندی. مراقب این نعمت خدا و این گوهر ارزشمند باشید که مبادا به دستش بیارید و بعد کاری کنید که از دستتون بره.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی دلنشین و زیبا درباره داشتن دوست خوب برایتان به اشتراک گذاشته ایم. همراه ما باشید.

جملات در مورد داشتن دوست خوب

یه دوست میتونه هم خونت نباشه و هیچ نسبت فامیلی بهت نداشته باشه اما از هزاران نفر که اسم خودشونو هم خون و فامیل می نامن بهتر باشه. یه دوست وقتی مشکلی داری به فکر منفعتش و دور شدن از تو نیست، به کمکت میاد و دستت رو میگیره و همراهت هست تا مشکلت رو حل کنی. یه دوست خوب هیچوقت زمان مشکلات رهات نمیکنه، دستت رو میگیره و تا آخرش باهاته. خیلی ها که همخونتن این کار رو برات نمیکنن، خیلی ها که خودشونو خانواده و فامیل تو میدونن این کار رو برات نمیکنن اما این یکی از ساده ترین کارهایی هست که یه دوست خوب میتونه برات انجام بده. برای همه آرزو میکنم چنین دوستی رو در زندگیتون پیدا کنید. اگه پیداش کردید هرگز از دستش ندید چون اون میتونه هم خانواده تون باشه و هم دوستتون.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دوست اون کسیه که وقتی میبینیش با خودت نمیگی وای آبروم پیشش میره، وای اگه بفهمه چیکار کردم چقد ناراحت میشه و …، دوست خوب اون کسیه که وقتی میبینیش سفره دلت جلوش باز میشه و میتونی هر چی که توی دلت هست رو بهش ابراز کنی. دوست خوب تموم درد و دل هات رو میشنوه و در آخر سعی میکنه همدمت بشه، سعی میکنه دلداریت بده و حرف های دلت رو فقط و فقط پیش خودش نگه میداره. تا باشه از این دوستا، امیدوارم هر کسی یه دوست خوب توی زندگیش داشته باشه اینجوری هیچ حرفی روی دلش سنگینی نمیکنه چون میتونه همه رو به اون بزنه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

یه دوست خوب داشته باشی که برای تموم موقعیت های زندگیت روش حساب باز کنی، یه دوست خوب که بگی حتی اگه بدترین مشکلات هم وارد زندگیم شدن غصه ام نیست چون اون هست و پشتمه. چه خوب آدم بدونه یکی هست که همواره براش پشتوانه ای محکم و قوی هست و تا آخرش میمونه تا مشکلاتش کامل حل بشه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

داشتن دوست خوب یکی از مزایاش اینه که نمیذاره احساس تنهایی کنی و به کنج عزلت پناه ببری چون میگه تا وقتی آغوش من هست باید به آغوش من پناه ببری. وقتی یه دوست خوب و عالی داری، مهم نیست چند نفر دورتن، مهم نیست چند نفر کنارتن و باهات حرف میزنن، وقتی که اون نباشه احساس تنهایی میکنی، وقتی که اون نباشه حس میکنی کنج عزلت اختیار کردی و هیچ کس نیست که حرفت رو بفهمه و باورت کنه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

خدا دوستای خوبو تا همیشه برای آدم نگه داره. دوست خوب که توی زندگی آدم باشه اون میتونه طعم واقعی سعادت و آرامش رو بچشه. ما آدما موجوداتی اجتماعی هستیم و دوست داریم که با هم نوعان خودمون ارتباط داشته باشیم اما وای از روزی که انسانی بد ذات رو به زندگیمون راه بدیم و اون رو به عنوان دوست انتخاب کنیم. اون موقع اون کاری میکنه که از اجتماعی بودن به منزوی بودن روی بیاریم و در زجر و رنج زندگی بگذرونیم. دوست خوب پیدا کردنش سخته اما اگه پیدا شد، دیگه میتونی به خودت اطمینان بدی که تموم رنج ها و سختی ها تموم شده چون اون هست که با وجودش بهت آرامش بده.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

یه دوست خوب داشته باشی که درکت کنه، حرفات رو بفهمه، کج فهمی نکنه و همون چیزی که توی ذهنت میگذره رو بگیره یکی از بهترین نعماتی هست که خدا به هر کسی نمیده. کسی که چنین دوستی داره باید به خودش غبطه بخوره چون آدم به فهمیدن نیاز داره، به درک شدن و دوست داشته شدن نیاز داره و اگه کسی نباشه که ما رو بفهمه، درک کن و دوست داشته باشه، کم کم به سمت کنج عزلت، انزوا و غم و ناراحتی قدم برمیداریم.کسی که یه دوست خوب داره، همون دوست حتی اون چیزهایی که در پنهان ترین لایه های ذهنش میگذره رو هم میفهمه و همین باعث میشه درک بشه و خیلی از مشکلاتی که برای دیگران به وجود میاد رو تجربه نکنه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

چه ضربه های بسیاری که آدم از افرادی که گرگ در لباس بره هستن میخوره، چه ضربه هایی که آدم از دوستایی میخوره که فکر میکرد واقعا دوستش هستن تا اینکه ضربه ای مهلک و سخت از اون خوردن. واژه دوست برای هر کسی حیفه و نباید اون رو روی هر کسی گذاشت، تنها کسایی لیاقت واژه دوست رو دارن که توی خوب بود خودشونو ثابت کرده باشن. یه دوست خوب داشته باشی تا اینکه هزاران آدم اطرافت باشن که از درونشون خبر نداری بهتره.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

بعضی دوستا هستن که از پشت بهت خنجر میزنن اما بعضی از دوست ها هم هستن که همیشه مراقبت کوچک ترین احساساتت هستن که مبادا قلبت بشکنه. متاسفانه توی این دوره و زمونه دوستایی که جزو دسته اول باشن زیادتر شدن اما برای هممون آرزو میکنم کاش بشه دوستی از دسته دوم پیدا کنیم. حتی اگه اون دوست مراقب قلبمون هم نبود اشکالی نداره، همینکه کنارمون باشه و همینکه کاری نکنه باید خدا رو شکر کرد. توی این دوره و زمونه تعریف دوستی رو باید عوض کرد، کسی که کاری به کارت نداشته باشه میشه دوست.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دوستای خوب خودشونو توی روزای سخت نشون میدن، روزایی که همه دستت رو رها کردن و میرن، روزایی که هیچ کس درکت نمیکنه و همه انگشت اتهام به سمتت دراز کردن، توی این روزهاست که دوست خوب خودش رو نشون میده. اگه چنین دوست هایی دارید قدرشون رو بدونید، اونها مثل گوهر نایابی هستند که شما در اختیار دارید و خیلی ها آرزوی داشت شونو دارن. اگه دوست خوبی دارن خودتون رو یکی از آدمای خوشبخت روی زمین بدونین چون شما گوهر نیابی دارید که خیلی ها به دنبالشن.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

کاش یه دوستی باشه که براش مهم باشی، احساساتت براش مهم باشه. کاش یه دوستی باشه که وقتی پیشت میاد خیالت راحت باشه، وقتی کنارته فکرت از همه چیز آزاد و رها باشه و برای لحظاتی هم که شده در کنار اون آرامش رو تجربه کنی. این نوع دوستا خود انرژی زا هستند، خود نیروی انگیزه ای هستند که باعث میشن به زندگی امیدوار بشی. شدیداً به یکی از این دوست ها نیازمندیم.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

یه دوست خوب داشته باشی که وقتی قراره جایی بری نگران نباشی که غریبه ای چون اون هم کنارت هستن و دستش توی دستاته، یه دوست خوب داشته باشی که وقتی همه انگشت اتهام به سمتت گرفتن بیاد و سپر تو در برابر تمام اون افراد بشه و ازت دفاع کنه، یه دوست خوب داشته باشی که وقتی دارن پشت سرت حرف میزنن جوری دهنشون رو ببنده که دیگه هیچوقت جرات نکنن در مورد تو و زندگیت نظر بدن. وقتی چنین دوست خوبی داشته باشی، دیگه تعریفت از خوشبختی چی میخواد باشه به غیر از اون؟ اون خود خوشبختیه، اون خود موفقیته که توی زندگیت به دستش آوردی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دوست خوب مثل الماسه، درسته کمیابه ولی وقتی به دستش بیاری ثروتمند میشی. دوست بد مثل یه قرونیه، درسته داریش اما به هیچ کارت نمیاد، هیچوقت به دردت نمیخوره و هیچوقت ارزشی به ارزش های زندگی تو اضافه نمیکنه. توی زندگیت سعی کن دنبال چیزای ارزشمند باشی، سعی کن دنبال الماس های زندگیت باشی! تو با یه قرونی ها ثروتمند نمیشی، با یه قرونی ها پیشرفت نمکنی، یه قرونی ها فقط تو رو جایی که هستی ثابت نگه میدارن و حتی بعضی وقت ها باعث پسرفتت میشن.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

یه دوست خوب برای اینکه سرمون رو بذاریم روی شونه هاش و آروم آروم اشک بریزیم نیازمندیم. یه دوست خوب باشه که شونه هاش رو برای چند لحظه بهمون قرض بده تا برای تموم چیزایی که رومون نمیشه جلوی بقیه گریه کنیم، تموم چیزایی که یه بغض بزرگ توی گلمون به وجود آوردن و به خاطر تموم مسائلی که بابتشون ناراحت هستیم سرمون رو بذاریم رو شونه هاشو گریه کنیم تا آروم بشیم. یه دوست خوب لازم نیست حرفی بزنه، همینکه شونه هاش رو در اختیارت بذاره کافیه و تو با همون ها هم آروم میشی. یه دوست اگه خوب بودن رو بلد باشه خیلی وقت ها لازم نیست کاری بکنه، همینکه باشه کافیه، مثل همین لحظاتی که نیاز به شونه هاش داری تا سرت رو روشون بذاری و شروع به گریه کردن کنی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دوست اونی نیست که فقط موقع خنده هات کنارت باشه، دوست اونیه که موقع ای که گریه ات میگیره اول از همه سراغت رو میگیره و کنارت میاد تا تنها نباشی، تا حس نکنی غریبی، تا حس نکنی اون گریه ها قراره امون رو ازت بگیره. یه دوست خوب موقع شادی ها کنارته و دلیل های بیشتری برای شادی بهت میده اما وقتی هم که ناراحتی میاد کنارت و فقط کنارته تا آرومت کنه. اون شاید کاری از دستش بر نیاد، شاید نتونه هیچ کاری بکنه اما کنارت میمونه، کنارت هست تا وقتی که حالت خوب و همه چیز میزون بشه. چقدر خوبن این دوستا، این دوستا مثل فرشته میمون، فرشته هایی که خدا تو رو لایق دونسته که به زندگیت بیان و زندگیت رو مثل بهشت کنن.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

میخوام برای داشتن دوستای خوبم از خدا تشکر کنم، میخوام با تمام وجودم و از اعماق قلبم شکر خدا رو به جا بیاریم که منو تنها نذاشت و توی این دنیا پشتم رو خالی نکرد بلکه دوستایی رو وارد زندگیم کرد که من اونا رو دست خدا میدونم، دست هایی که همیشه توی دستام گره خورده اند و پشتم رو دارن. خدایا شکرت که قدرت خودت رو به واسطه دوستانم بهم نشون دادی، شکرت که دوستانم رو تبدیل به دستانی از دست های خودت کردی تا وارد زندگیم بشن و دست در دستم منو به سمت موفقیت و کمال ببرن.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

یه دوست خوب برات احترام میخره، برای عزت و ارزش میخره و هیچوقت ارزشت رو پایین نمیاره. برای خودت ارزش قائل شو و همیشه دوستای خوبی برای خودت انتخاب کن، دوستایی که ارزشمندت میکنن. دوست بد اگه کسی پشتت حرفی بزنه خودش هم دو تا حرف روی اون حرف ها میذاره و غیبتت رو میکنه، اگه جایی ارزشت رو پایین بیارن به جای اینکه پشتت رو بگیره خودش هم عزتت رو پایین میاره و شروع به مسخره کردنت میکنه، این دوستا به هیچ دردی نمیخورن. اگه میخوای زندگی شلوغ باشه این دوستات رو نگه دار اما اگه میخوای زندگیت خلوت اما ارزشمند باشه همه این ها رو از زندگیت پرت کن بیرون و فقط دوستای خوب، دوستایی که خودشون ارزشمندند و به تو هم ارزش میدن رو نگه دار.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

اگه میخوای بهشت توی این دنیا رو تجربه کنی، یه دوست خوب پیدا کن. آدم برای اینکه تموم احساساتِ خوب درونش لبریز بشه نیاز به یه همراه داره، یه شخصی که قدم به قدم زندگی کنارش باشه و باهاش خوش بگذرونه. اون موقع تموم حس های خوب آدم واقعا به طور کامل ارضا میشن و اون حس میکنه که توی بهشتی هست که خدا آفریده. دوست خوب میتونه چنین احساسی بهت بده. اما در پیدا کردنش از خودت ممارست نشون بده و هر کسی رو به عنوان دوست خوب انتخاب نکن! دوستای خوب تعدادشون کمه، اونقدر کم که خیلی ها تنهایی رو به جای جستجوی اونها ترجیح می دن و سعی میکنن خودشون تنهایی بهشت رو برای زندگی خودشون بسازن تا اینکه کسی رو به اشتباه به عنوان دوست خوب انتخاب کنن که فقط به اونها ضرر میزنه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دوست خوب کسیه که وقتی بهش زندگی میزنی و میگی میخوام برم فلان جا اما تنهام نمیگه یکیو به عنوان همراه انتخاب کن و برو، میگه کی و کجا بیام سراغت، دوست خوب کسیه که وقتی بهش میگی مشکلی دارم نمیگه از فلان راه مشکلت رو حل کن بلکه میگه صبر کن تا بیام پیشت و با هم مشکل رو حل کنیم، دوست خوب کسیه که وقتی رازت رو باهاش در میون میذاری تعجب نمیکنه و تو رو مقصر نمیدونه بلکه همدلت میشه و به تو نوید این رو میده که مشکلت حل میشه و رازت تا ابد در سیته اش حبس میمونه. کاش یکی از این دوستا توی زندگی هممون پیدا بشه اون موقع همه مون احساس خوشبختی رو تجربه میکنیم.



مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته رفیق خوب و 6 دونگ برای پروفایل

عکس نوشته دوست مجازی من و متن پروفایل

عکس پروفایل دلم یک دوست می خواهد + متن

عکس نوشته بهترین دوست برای پروفایل

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی