استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

جملات کوبنده و فوق سنگین به دخترا

شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۴۴ ب.ظ

گاهی نیازه یه دختر جملات کوبنده و محکمی بخونه تا بدونه باید ارزش خودش رو بدونه، باید بفهمه که انسانه و یک انسان حق داره تا زندگیش رو همونطور که خودش میخواد خلق کنه و به خواسته ها و اهدافی که داره جامه عمل بپوشونه و به همون چیزی تبدیل بشه که میخواسته.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات کوبنده و زیبایی برای دخترا تهیه کردیم که خوندنش توسط هر دختری الزامیه. همراه ما باشید.

متن کوبنده به دخترا

آهای دختر، خودت باش! تا کی میخوای برای جامعه زندگی کنی؟ تا کی میخوای برای خانواده زندگی کنی؟ تا کی میخوای برای اینکه یه شوهر خوب کنی شخصیتی رو بازی کنی که با تو فرق بسیاری داره؟ تو اون نقشی که بازیش میکنی نیستی و زندگیت اصلا اونجوری برات طعم آرامشو نداره. نمیگم بر خلاف جامعه راه برو، نمیگم خانواده ات رو نادیده بگیر، نمیگم شوهر کردن بده و آدم نباید شوهر کنه، اما چه بسیار دخترهایی بودن که از خودشون دست میکشن، از آرزوهاشون دست میکشن، از چیزی که دوست دارن در آینده به اون تبدیل بشن دست میکشن صرفا برای اینکه فرهنگ اشتباه جامعه یا خانواده رو به جا بیارن. هر جایی که دیدی حقت داره خورده میشه، هر جایی که دیدی داره روی شخصیتت پا گذاشته میشه، هر جا که دیدی خواسته منطقی و درست تو داره نادیده گرفته میشه، کوتاه نیا و برای تک تک خواسته هات بجنگ چون تو انسانی و خواسته هات هم ارزشمند هستند.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

آهای دختر، کی گفته تنها آینده ای که برای تو متصور میشه شستن کهنه بچه و تمیز کردن خونه شوهره؟ تا وقتی که این رو نپذیری هیچ کس نمیتونه چنین آینده ای رو بهت غالب کنه. البته هیچکدوم از اون کارها بد نیست اما زمانی که بهت تحمیل بشه، زمانی که ناخواسته تن به اونها بدی و زمانی که بدونی این ها چیزی که از زندگی میخواستی نیست، اون موقع هست که بد میشه. برای آینده و زندگیت برنامه داشته باش، برای آینده ای که میخوای شهامت داشته باش و جرات به خرج بده و برای خواسته هات حرکت کن. نذار آینده ات برای فرهنگی اشتباه که آینده دخترا رو فقط در کهنه شستن و ظرف شستن میبینه تباه بشه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

وقتی انگشت اتهامت رو به سمت جامعه و مردم میبری، دقت کن که اگه دو انگشت به سمت مردمه، سه انگشت دیگه به سمت خودته. دختری که فکر میکنی به خاطر جامعه حقت خورده شده، دختری که فکر میکنی فرهنگ اشتباه داره آینده ات رو تباه میکنه، آیا تا به حال برای خواسته هات اقدامی کردی؟ آیا شده برای هدفی تموم عزمت رو جزم کنی تا بهش برسی؟ اگه هیچ کاری نکردی و فرهنگ و جامعه رو دلیلی برای حرکت نکردن و اقدام نکردن میبینی، اینو بدون که فقط داری سر خودت رو کلاه میذاری.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دختری که فکر میکنی اسیر فرهنگ اشتباه جامعه شدی، آیا تا ابد میخوای خودت رو به عنوان یک زندونی احساس کنی؟ آیا میخوای زندگیت در همین زندان باقی بمونه؟ به بسیاری از دخترایی که تونستن با وجود فرهنگ و تابوهای اشتباه به خواسته هاشون برسن و به اونها جامه عمل بپوشونن نگاه کن، اونا هم مثل تو بودن، اسیر یک فرهنگ اشتباه، اما از جاشون پا شدن، ضد جامعه نشدن بلکه توی همون جامعه سختی رو به جون خریدن چون میدونستن که شیرینی رسیدن به خواسته هاشون و اون آینده ای که همیشه متصورش میشدن خیلی قشنگ تر از طعم اسارت در فرهنگ و تابوهای اشتباهه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دختر خوب کسیه که نخنده، دختر خوب کسیه که آرایش نکنه، دختر خوب کسیه که سر به زیر باشه، دختر خوب کسیه که تو چشمای بقیه نگاه نکنه، دختر خوب کسیه که آروم حرف بزنه و چندین و چند تابو و فرهنگ اشتباه دیگه وجود داره که دختر ها در اسارت اونها به سر میبرن و از خودشون بودن منع میشن. آهای دختری که تن به این اسارت دادی، بدون که زندگیت ارزشمنده، بدون که عمری که داره میگذره ارزشمنده و اگه از دست بره دیگه هیچوقت فرصتی دوباره بهت داده نمیشه. خودت رو کاملا بر ضد خانواده و اجتماع نکن اما گاهی یادت باشه برای خودت بودن بجنگی، برای احساساتت، برای خواسته های منطقی و درست و برای آینده خوبی که حق توئه بجنگی و کوتاه نیای.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

تا وقتی که تموم دنیات این باشه که لباست توی فلان مهمونی از لباس فلانی خوشگل تر باشه، آرایشی که کردی بهتر باشه، لباسایی که به تن میکنی مارک تر و روی مد تر باشه، نمیتونی اونقدر که باید برای خواسته ها و اهدافت زمان بذاری. آهای دختر، دنیات رو بزرگ کن، اونقدر بزرگ که اهداف و خواسته هات همیشه دغدغه ات باشن، اون موقع میبینی دنیات چقدر زیباتر از الان میشه، اون موقع میبینی که چقدر سطح فکری تو نسبت به بقیه بالاتر میره و همین هاست که جایگاه تو رو از نظر شخصیتی بالا میبره نه اون لباسی که قراره به تن کنی یا آرایشی که داشته باشی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دنیای دخترونه ات رو حفظ کن، آرایش کن، لباسای قشنگ بپوش، رنگ صورتی رو دوست داشته باش و همیشه با همون ناز و کرشمه دخترونه ات حرف بزن. کی گفته اگه قراره برای خواسته هات بجنگی، اگه قراره به سمت اهدافت حرکت کنی، اگه قراره مسیر زندگیت از مسیر زندگی بقیه دخترا خارج بشه باید پسرونه باشی؟ باید مثل مردا بشی؟ باید دنیای صورتی خودت رو از بین ببری؟ نه، این درست نیست! به تموم خواسته هات در عین دخترونگی و دنیای زیبای صورتیت دست پیدا کن اون موقع هست که ثمره اونها واقعا شیرین و لذت بخش میشه.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

نه یک متن کوبنده بلکه اگه هزاران متن کوبنده و سنگین رو هم فقط بخونی نمیتونی در زندگیت به چیزی برسی و جایگاهت از اون چیزی که هست تغییر پیدا نمیکنه. آهای دختری که دنبال متن های کوبنده و سنگینی که با اونها اعتماد به نفس و عزت نفست رو بالا ببری، این متن ها تنها زمانی میتونن تاثیرگذار باشن که تو دست به عمل بزنی، که تو برای خودت بودن، برای خواسته هات و برای هر چی که حق طبیعیه یه انسان روی زمینه بجنگی و با شهامت برای رسیدن به تک تک چیزای که میخوای اقدام کنی. اون موقع هست که این متن ها میتونن مثل نیرویی باشن که سرعتت رو بیشتر میکنن و تو رو زودتر به اون چیزی که میخوای میرسونن. ولی اگه هیچ کاری نکردی و فقط این متن ها رو خوندی بدون که تاثیر زیادی در تو نخواهند گذاشت.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

یه دختر فقط برای بچه داری، فقط برای کهنه شستن، فقط برای شوهر داری و چیزهایی از این قبیل آفریده نشده. یه دختر هم انسانه، اون هم حق زندگی داره، اون هم ممکنه خواسته هایی در ذهنش داشته باشه که بخواد به اونها برسه و شخصیت انسانی خودش رو ارتقا بده. اما چه بسیار دخترهایی هستند که اسیر فرهنگ جامعه شدن، چه بسیار دخترهایی هستند که صدای مظلومیت شون رو کسی نمیشنوه و برای همین تا ابد مجبور به تحمل هستند. آهای دختر، با خوندن این متن ها حتما دلت به حال خودت سوخته، نه؟ تا کی میخوای دل بقیه برات بسوزه؟ تا کی میخوای دل خودت برات بسوزه؟ این دلسوزی ها چیزی نصیبت نمیکنه و آینده ات رو تغییر نمیده. به جای دلسوزی، به جای غبطه خوردن به دخترایی که میتونن به سمت خواسته هاشون برن و به جای کارهای این چنینی دنبال راه حل باش. تا ابد هم که بخوای از این دست متن هایی که درباره ظلم به دخترا هست بخونی و اشک بریزی و ناله سر بدی میتونی این کار رو بکنی، اما نهایتاً چی؟ هیچ چیزی برات در بر نخواهد داشت! پس به جای این کار دنبال راه حل باش تا حق خودت رو از زندگی بگیری.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

آهای دختر، توی این زندگی انتخاب های زیادی وجود داره. یکی ازدواج میکنه، یکی به سمت خواسته هاش میره و یکی همینجوری زندگی میگذرونه تا یه روزی بمیره، همه ما انتخاب میکنیم که چی باشیم و به چی تبدیل بشیم. الان تو هستی و انتخاب هایی که داری، مراقب باش که چه انتخاب هایی میکنی، مراقب باش که چه تصمیماتی میگیری، کوچکترین تصمیم اشتباه تو ممکنه آینده ات رو تباه کنه. برای زندگیت، برای خودت و برای آینده ات ارزش قائل شو و صرفا برای اینکه خانواده، جامعه یا فرهنگ برای تو یک چیزی رو میخوان اون رو انتخاب نکن. اگه واقعا از صمیم قلب چیزی رو دوست داری انتخابش کن در غیر اینصورت محترمانه به همه نشون بده که خواسته تو، انتخاب تو و مسیری که قراره در پیش بگیری چیزی که اونها میخوان نیست! برای خواسته هات ارزش قائل شو تا یک زندگی ارزشمند داشته باشی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

میگن دختر بودن سخته، اینکه بخوای یه دختر باشی و توی جامعه ای با فرهنگ ها و تابوهای اشتباه زندگی کنی واقعا دل شیر میخواد، اما میخوام در کنار تموم این حرف ها بگم که خدا آدمای قوی رو برای کارهای سخت انتخاب میکنه. اگه دختر بودن سخته و اگه دختر بودن دل شیر میخواد پس خدا اون سرسختی و شیردلی رو توی وجودت دیده که تو رو دختر آفریده پس حالا که اینجوریه به پای این سختی محور ترس ها و تابوها نشو، برای خواسته هات تلاش کن و به همون چیزی تبدیل شو که میخواستی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

دخترا هم حق دارن کسب و کار خودشونو راه بندازن، دخترا هم حق دارن شغلی که میخوان رو انتخاب کنن، دخترا هم حق دارن هدف داشته باشن، خواسته داشته باشن، آرزو داشته باشن و این از هیچکس پنهون نیست. اما بعضی از دخترا با اینکه این حق به اونها داده میشه نادیده اش میگیرن، اونها خودشون رو مجرمی میدونن که جرمشون دختر بودنه و به خودشون میگن برای این جرم تا ابد باید در حصار تابوهای غلط جامعه باشن. اما همین دخترا کافیه به نمونه هایی نگاه کنن که با وجود دختر بودن چطور تونستن به موفقیت های زیادی دست پیدا کنن. محدودیت اول از همه در ذهن ما به وجود میاد و دختری که داری این متن رو میخونی، محدودیت های ذهنیت رو از بین ببر اون موقع میبینی با همون تابوهای غلط جامعه چطور راه برات باز میشه تا به خواسته هات و هدف هات برسی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

بعضی از دخترها خودشونو دختر نمیبینن بلکه ابزاری میبینن که به واسطه شون زندگی دیگران بهتر میشه. اونا خودشونو ابزاری میبینن که با وجودشون زندگی شوهرشون بهتر میشه، زندگی فرزنشون بهتر میشه و …، اما هرگز به خودشون و ارزشی که دارن فکر نمیکنن. به اونها از همون اول ابزار بودن تلقین شده و همین حالا هم باور کردن که ابزار هستن. آهای دختری که داری این متن رو میخونی، اینو بدون که تو ارزشمندی، اینو بدون که خدا رسالتی بر عهده تو گذاشته که به این دنیا بیای و به اون رسالت جامه عمل بپوشونی، خودت رو ابزار زندگی انسان های دیگه نکن، خودت رو ابزاری برای رسیدن به خواسته هات کن. ابزار بودن برای دیگران گرچه خوشی و لبخند رو برای اونها به همراه داره اما آیا واقعا به خودت هم احساس خوبی میده؟ نمیگم کلا بقیه رو نادیده بگیر اما یادت باشه که برای بقیه هم خودت رو فراموش نکنی.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

آهای دختر، آیا واقعا میخوای بذاری باور جامعه در مورد دخترا همون باور ضعیف بودن باقی بمونه؟ میخوای همه تو رو به عنوان موجود ضعیفی که زندگیش وابسته به دیگران هست ببینن؟ اگه نه پس پاشو، آستین هات رو برای خواسته هات بزن بالا و همت کن! خودت رو به جرم دختر بودن ضعیف ندون و به اون چیزهایی که دوست داری جامه عمل بپوشون.

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔

میگن دختر اگه شوهر نکنه ترشیده میشه، همین یه جمله کافیه تا اوج نگاه تحقیرآمیز جامعه نسبت به دخترا رو ببینیم. یه دختر فقط زمانی میتونه ارزشمند بشه که یک مرد وارد زندگیش بشه و اگه این اتفاق نیفته ارزشش از بین میره یا به قول فرهنگ اشتباهمون ترشیده میشه. اگه تو یه دختری، اینو بدون که اگه بخوای زندگیت رو بر اساس این تابوها و فرهنگ ها پیش ببری باید تا ابد زندگیت رو فدای اونها کنی. تو حتی اگر شوهر هم بکنی، فردا روز باید خوب به شوهرت خدمت کنی در غیر اینصورت باز هم همون فرهنگ و تابوهای اشتباه حرف دارن که برات بزنن. یادت باشه که به این تابوها اهمیت ندی، اگه اهمیت دادی در دلشون گرفتار میشی و هر روز برای راضی نگه داشتنشون مجبوری از اون چیزی که میخواستی بهش تبدیل بش دورتر بشی. البته کاملا ضد فرهنگ رایج جامعه هم نشو اما اهمیت خودت هم یادت نره.

مطلب پیشنهادی :

عکس نوشته دختر خنگ برای پروفایل

نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی