استیکر نام ها

عکس نوشته ، عکس پروفایل ، تعبیر خواب ، طراحی اسم

جملات زیبای تبریک روز جهانی صنایع دستی + عکس نوشته

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸ ب.ظ

آماده سازی و دانلود انواع عکس متن دار خیلی خاص و بسیار زیبا به مناسبت (10 ژوئن - بیستم خرداد) روز جهانی صنایع دستی برای پروفایل، معرفی استیکرهای جذاب، تصویرنوشته های مناسبتی دیده نشده و خیلی جالب با عنوان روز صنایع دستی مبارک مخصوص پروفایل تلگرام هنرمندان و پستهای اینستاگرام هنرمندان صنایع دستی، عکسهای خیلی قشنگ و به روز، تصویر همراه تکست های ناب و عالی، عکس با متن محشر و دیدنی راجع به 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی طراحی شده و تهیه شده برای شما خوش سلیقه های عزیز فقط در همین سایت. با ما همراه باشید...

می توان طرح و نقش زد

می توان ساخت و شکل داد

می توان جلا داد

می توان عاشق لحظه لحظه جریان خلق بود

روز صنایع دستی بر تمام هنرمندان و صنعتگران مبارک


عکس متن دار تبریک روز صنایع دستی


شاید در میان تقویم روزهایی باشند که خیلی به آنها توجه نکنیم و به راحتی از کنار آنها بگذریم اما اگر تقویم رومیزی خود را باز کنید و نگاهی به نوشته هایش بیاندازید، می فهمید که امروز روزی برای ارج نهادن به آثاری هنری است که بازگو کننده روح ملت ها و اقوام است. روزی برای بوسه زدن به دستان زنان و مردانی که با ذوقی سرشار از بافت فرهنگی خود ، آثاری را خلق می کنند که خاص سرزمین مادریشان است  و این هنر گرانقدر را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند تا پایدار بماند و بر صفحه روزگار بدرخشد.

امروز، ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی است؛ روزی متعلق به دنیای پر نقش و نگار دست بافته ها و آثاری که عاشقانه خلق شده اند و ارزش آنها به حدی است که نمی توان قیمتی را برایشان متصور شد. می خواهیم روز جهانی صنایع دستی را با نگاهی گذرا به این هنر و صنعت ارزشمند قدر نهیم و با هم نگاهی کوتاه به این روز و فلسفه اش داشته باشیم.

بعد از آن که کشورهای پیشرفته پس از جنگ جهانی دوم صنایع دستی را با رویکرد هنری و فرهنگی مورد توجه قرار دادند، نخستین همایش جهانی در این زمینه در ۱۰ ژوئن سال ۱۹۶۴ میلادی در نیویورک برگزار شد. در این همایش شماری از اساتید دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران و... از ۴۰ کشور جهان شرکت داشتند.

در پایان این همایش، تاسیس"شورای جهانی صنایع دستی"، به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب ‌شد و دبیرخانه ی آن در شهر آمستردام کشور هلند تعیین گردید. قرار بر این بود که این شورا اهداف زیر را دنبال کند:

تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه ای آنها با توجه به زمینه های متفاوت فرهنگی موجود در هر یک از کشورهای عضو.
حفظ و تقویت صنایع دستی و تجلی آن به صورت رکن عمده ای از حیات فرهنگی ملت ها.

ایجاد همبستگی میان صنعتگران دستی سراسر جهان.

ایران نیز در سال ۱۳۴۷ شمسی برابر با ۱۹۶۸ میلادی به عضویت این شورا درآمد و در مجمع آسیا و اقیانوسیه‌ فعالیت خود را آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۰ بود که ایران پیشنهاد اختصاص روزی به صنایع دستی را داد و روز ۱۰ ژوئن یعنی تاریخ تاسیس شورا را برای آن در نظر گرفت. شورای جهانی صنایع دستی با این پیشنهاد موافقت کرد و این روز با عنوان روز جهانی صنایع دستی یا World Handicrafts Day و به اختصار WHD نامگذاری گردید.


عکس نوشته تبریک روز جهانی صنایع دستی


صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش حضور داشته است. صنایع دستی، سفیران فرهنگی یک قوم و قبیله اند که هیچ گاه از گزارش پیام خود دست نمی کشند. صنایع دستی، تجلی گاه بخش قابل ملاحظه ای از هنر وخلاقیت اقوامی است که با این صنایع سر و کار دارند. صنایع دستی، در گذشته، بیش و کم، روایتگر زیبایی و حقیقتی بوده که آدمی همواره در جست و جوی آن است. توجه به این صنعت در حال حاضر، نه تنها ما را با گذشته مردمان در هر منطقه پیوند می دهد، بلکه در حد مقدور می تواند ما را در همان جوّ و محیطی قرار دهد که انسانِ ماشین زده امروز از آن جدا مانده است.

***روز جهانی صنایع دستی گرامی باد. ***


دانلود عکس درباره روز جهانی صنایع دستی


انواع صنایع دستی عبارتند از: فرش بافی، منجوق دوزی، منبّت کاری، خاتم کاری، فلزکاری، سوزن دوزی، شماره دوزی، گلدوزی، لحاف دوزی، چهل تکه دوزی، قلّاب بافی، حاشیه دوزی، سرامیک و سفال سازی، خیاطی، ریسندگی، عروسک سازی، شیشه کاری رنگی، نجاری، کوزه گری، گلیم بافی و جاجیم بافی.



************************************


ای هنری مرد هنر آفرین

سایه خیر هنرت بر زمین

در مثل هستی که به حسن نظر

ریزد از انگشت تو چندین هنر

چوب به دست تو زبان باز کرد

رویش زیباتری آغاز کرد

اره مویی گرت افتد به دست

کار تو بر تخته، منبّت شده است

مرد قلمزن که هنر کار او

شهر پر از گرمی بازار او

هوش ربا، پر ثمره و دل پذیر

کاشی و انگشتری و بادگیر

در هنر و صنعت، هم داستان

شهر تو و مشهد و یزد، اصفهان

خاک هنرپرور ایران زمین

بر تو و بر صنعت تو آفرین

***روز صنایع دستی گرامی باد***


نظرات: (۰) کامنت خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی